Kerekasztal a kortárs szöveg és a kortárs előadás idejéről
Bevezető
Olyan jó kis meghitt körben vagyunk.
A kortárs szöveg drámája.
Uralkodok magamon.
Kérdések
Milyen tereket kíván a kortárs színpadi szöveg?
Milyen időben játszódik egy kortárs színpadi szöveg?
Mitől kortárs egy szöveg?
Válaszok
Szeretném, ha nem halott szerzőként kezelnének.
Szeretném, ha nagyszínpadon is játszanának kortárs drámákat.
Várjuk az újabb szerzők felbukkanását.
Kezek a magasban. Valós kérdések. Valós válaszok. Újabb kérdések. Székely Csaba hallgat.
Engem érdekelne, hogy Csaba mért szeretné, ha nagyszínpadon játszanák?
Hol vannak a jó kortárs fordítások?
Mikor kezdenek aktuális dolgokról írni az erdélyi magyar szerzők?
Nem állhatunk gépfegyverrel az írók fejéhez.
Engem továbbra is érdekelne, hogy Csaba mért szeretné, ha nagyszínpadon játszanák?
A Drámázatról
Az 1. pályázatra sokkal több szöveg érkezett.
Végleges szövegeket küldtek a szerzők?
Vannak szövegek, amik nem sikerültek tökéletesen, de izgalmasak a forma miatt.
A drámaíró műhelyek felé indulhatna a fesztivál.
Az egyetemen adottak a lehetőségek, mért nem használjuk ki őket?
Az egyetemistáknak, friss diplomásoknak el kellene hagyni a nagy egyetemi tűzfészkeket.
A fesztiválról
Hogyan pozicionálja magát ez a fesztivál a jövőben?
Talán a műhelyekben lehetne a kulcs.
Szeretnénk, ha minél többen jönnének.
Azért maradjunk a realitások talaján.
Vitéz lélek – Vitéz Mihály
EBÉD
Nagy Sára